Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

iPadagogy wheel

Minule jsme se trochu věnovali teorii a dnes vidím, že nikomu z vás škodu na zdraví nezpůsobila, tak se na ni můžeme podívat znovu.

Už víme, jak se rozhodujeme, zda v hodině využijeme prostředky ICT nebo ne. Známe SAMR model. 

Dnes se podíváme, jaké aplikace můžeme v rámci tohoto modelu použít. Před několika lety vytvořil Australan Alan Carrington, který je nyní sice v důchodu, ale předtím pracoval na univerzitě Adelaide,  bezva pomůcku. Jde o pomůcku, pomocí které může učitel plánovat činnost s technologiemi ve své výuce. Podle názvu asi hned odhalíte, že jde o především o práci se zařízením iPad, ale uváděné aplikace často existují i pro jiné platformy. V roce 2017 vzniklo kolo pro zařízení s Androidem. 

Webové stránky o pomůcce najdete zde. A jak se s kolem pracuje? 

Ve vnějším šedém kruhu najdete SAMR model. Ke každé fázi tohoto modelu je pak blíže ke středu seznam aplikací, které v rámci této fázi můžete použít. 

Možná raději pracujete s Bloomovou taxonomií. I to je s tímto kolem možné. Ve vnitřním kruhu najdete 6 úrovní Bloomovy taxonomie. Směrem ven následuje seznam aktivních sloves a činností, a pak opět seznam aplikací, které v té které části můžete využít. 

Při plánování práce si pak jen zvolíte, jaké oblasti se chcete věnovat a ve výseči si vyberete vhodnou aplikaci nebo aplikace. 

Kolo je sice obnovováno, ale jak víte, aplikace z obchodů mizí (a někdy se i znovu updatované objevují), takže je možné, že některou z aplikací ve vašem obchodě nenajdete. Ve výseči jich je ale tolik, že si určitě vyberete nějakou jinou. 

Tak co říkáte, vyzkoušíte tohle kolo?

Autor: Petra Boháčková