Interaktivní hračka Ozobot je malinký robot s mnoha možnostmi didaktického využití. Rozvíjí hlavně kreativitu a logické myšlení. Níže popsaná aktivita, realizovaná v mateřské škole s dětmi ve věku 5-6 let, přispěla také k rozvoji zrakového rozlišování, paměti, hrubé motoriky a schopnosti spolupráce v malé skupině. Malí roboti mají barevný kódový jazyk. Takzvané ozokódy jim říkají, jaký pohyb nebo akci mají udělat. Pro předškoláky je zábavné kreslení čar, po nichž Ozoboti jezdí a využití barevných kódů. Skupince dětí jsem několikrát během individuálních činností v MŠ nabídla experimentování s Ozobotem. Po krátkém seznámení si děti vybraly pro ně nejzajímavější kódy. K nim jsme vytvořili ikony, aby si děti snáze zapamatovaly jejich funkci. Přehled kódů potom sestavovaly z víček od PET lahví.
Jednoho záříjového odpoledne jsme vyšli na školní zahradu i s Ozobotem. Děti vybraly kódy a společně jsme vytvořili trasu pro Ozobota. Poté, co si děti prohlédly, jak Ozobot trasu jezdí, vytvořili jsme stejnou pro sebe. Využili jsme k tomu lano, pruhy barevných papírů a sešívačku. Úkolem pro děti poté bylo stát se Ozobotem a stejně bezchybně absolvovat celou trasu.
Děti byly velmi motivované k pohybu, celá aktivita byla pro ně velmi zábavná. Další hodnotou byla spolupráce, děti si navzájem radily a podporovaly se. Jak jsme se stali Ozoboty, můžete vidět na krátkém videu.
Video zde:
Autor: Radka Bradáčová