Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Ze smetiště do třídy! Enviromentální projekt Turning Waste into Educational Wonder udělal z recyklace hru na vynálezce

V době, kdy se otázka životního prostředí dostává do centra pozornosti, soutěž Turning Waste into Educational Wonder, pořádaná STEM Alliance, Scientix a Lenovo, nejen podporuje vzdělávání v oblasti STEM oborů, ale také posiluje pedagogy vytvářet generaci přemýšlející o svém dopadu na životní prostředí.

Soutěž, která oslovila přes 160 učitelů ze 23 zemí a zapojila více než 4 000 studentů, zaznamenala významnou účast s 1 900+ interakcemi na sociálních médiích, 11 000+ čtenáři newsletteru a 68 000+ návštěvami webových stránek. Tímto způsobem soutěž nejen slavila úspěch 9 výjimečných projektů, ale také inspirovala širší hnutí, podporující učitele a studenty v prosazování udržitelných postupů. Zpětná vazba od účastníků podtrhuje zájem o téma soutěže (95 %) a ochotu ji doporučit (91 %).

Níže najdete příklady výherních projektů:

Smart (AI) House (Portugalsko):

António João Lopes a tým implementovali osvětlovací systém v chytrém domě s využitím základních koncepcí elektrických obvodů. Využili také AI-technnologie rozpoznávání obličejů pro ovládání světel s programováním pomocí PictoBlox.

Smart Pedestrian Crossing (Španělsko):

Manuel Jesús Carrasco Ruiz se enviromentální otázkou zabýval v projektu využívajícím základní programování a obnovitelnou energii. Výstupem projektu byl senzorový přechod pro chodce s LED páskem napájeným solárními panely, podporující udržitelné využívání energie.

The Music We Can See! (Řecko):

Projekt Stavrouly Skiady zahrnoval vytvoření 3D modelu klavíru z kartonu a recyklovaných materiálů. Cílem bylo vytvořit hmatové piano pro zrakově postižené osoby.

Emoji Bot (Severní Makedonie):

Projekt Silvany Jakimovska Binové kombinoval micro:bit, HaloHD, karton a papír k vytvoření emocionálního společníka do třídy v podobě robota.

CrazyMathDice (Itálie):

Iniciativa Marie Giovanny Battaglie měla za cíl posílit základní pochopení matematiky pomocí recyklované matematické herní kostky a základního programování.

    The Earth’s satellites (Španělsko):

    Projekt Andrese Garcii Vegy spočíval v tom, že žáci konstruovali různé typy družic z opakovaně použitých materiálů, jako jsou krabice, solární panely a LED diody. Cílem bylo seznámit studenty se slunečním systémem, konkrétně s měsíčními fázemi, Zemí a družicemi.

    From Waste to QRmicroscope (Turecko):

    Projekt Hayriye Olğun využíval odpadní karton, silikon a vrchní kryty lahve k vytvoření QRmikroskopů s převedenými QR kódy, čímž umožnil cenově dostupné pozorování mikroskopických obrázků za pomocí chytrých telefonů.