O robotovi Cubetto, který je určen pro nejmenší programátory, jste si už mohli přečíst dříve. Dnes nabízíme další tipy a vyzkoušené aktivitky, kterými můžete Vaše předškoláky motivovat k rozvoji myšlení,…
Články označené jako “Řešení problémů”
Řešení problémů
Vypadá to, že se blýská na lepší časy, alespoň pokud jde o výuku informatiky. Doposud v ní šlo spíše o to, jak naučit žáky užívat počítač, jak vytvořit tabulku v…
Možná ještě neznáte dřevěného robota. Cubetto je jednoduchá robotická hračka pro malé děti, která naučí základy programování. Princip pohybu robota je podobný jako u známé včelky Bee-Bot. Programujeme pohyby vpřed,…
V letošním školním roce jsem vyučovala předmět Robotika v 9. ročníku. Jelikož už moji žáci za sebou měli programování ve Scratchi, konstruování a programování Lego MINDSTORMS, práci s Ozoboty a…
Únikové hry se v současnosti těší velké oblibě díky tomu, že přinášejí napětí, řešení hádanek nebo týmovou spolupráci. Myšlenka online únikových her přináší široké možnosti pro využití v mezinárodních projektech…
Pokud rádi s žáky programujete, nejspíš Vás potěší informace, že se na českém trhu brzy objeví novinka v podobě robota Root. Firma iRobot vyrábí robotické vysavače, ale jejich nový produkt…
Rekurze je stav, kdy je určitý objekt součástí sebe samého. Rekurzi můžeme potkat v mnoha oborech, např. v matematice a informatice. Mezi příklady rekurze patří situace, kdy definice konkrétního pojmu…
Dne 2. prosince jste se zde mohli dočíst o deskové hře Scottie Go! Dnes malé pokračování… Scottie Go! je (dle mé zkušenosti) ideální pro žáky 1.stupně ZŠ. Kombinace papírových kartiček,…
„Je rok 2030. Scottieho vesmírný koráb má poruchu a musí nouzově přistát na naší planetě. Naším dnešním úkolem bude pomoci Scottiemu najít všechny náhradní díly. Naprogramujeme jeho pohyby a tím…